کلیات



در امتداد دره ای طولانی که از شمال قزوین شروع می شود و تا کناره های دریای خزر امتداد می یابد، روستاهای پراکنده ای وجود دارد که از قرن ها پیش"الموت" نامیده می شود.الموت یا به تعبیری دیگر"آله موت" به معنی آشیانه عقاب می باشد.الموت سرزمین اسماعیلیان و حسن صباح ، سرزمین کوه های سر به فلک کشیده ، قلعه های استوار، رودهای خروشان، چشمه های جوشان و مردمانی سخت کوش و مهربان است.                                                                                                                          

از نظر تقسیمات اداری و سیاسی امروزه الموت را دو بخش مجزای رودبار الموت و رودبار شهرستان می نامند. بخش رودبار شهرستان از سه دهستان تشکیل شده است . دهستان مرکزی آن که شامل بیش از 40 شهر و روستا از جمله بهرام آباد، رازمیان، هیر، تلاتر،آکوجان، فلار، شهرستان های علیا و سفلی می باشد مرکزش بهرام آباد است.

بهرام آباد در فاصله 43 کیلومتری شمال شرق قزوین و در کنار رود شاهرود قرار گرفته است. از شمال شرق با روستای سالارکیا، از شرق با رازمیان و و روستای شهرستان علیا، از جنوب با روستای تاجدره، از غرب و جنوب غرب با روستا های فلار و انگورازوج و از شمال غرب با روستای دهدوشاب مجاورت دارد و وسعت آن 407 هکتار است .

جمعیت بهرام آباد همچون سایر روستاهای مناطق رودبار الموت و رودبار شهرستان در گذر زمان به طور چشمگیری کاهش یافته و در حال حاضر جمعیت ثابت آن به کمتر از 50 خانوار رسیده است. شغل اغلب مردم آن کشاورزی و دامداری است.

نظرات 3 + ارسال نظر
amirreza1373000 چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:17 ب.ظ http://talar.cz.cc

سلام
وای............
چقدر وبلاگ خوبی داری
این بهترین وبلاگی هست که دیدم
من امیررضا هستم
ما می تونیم دوست خوبی با هم باشیم و همکاری کنیم با هم
اگر دوست داشتی بیا سایت من، من تو رو مدیر می کنم اینم سایت های من:
www.talar.cz.cc
www.gsae.ir
www.gtalar.tk
www.gold.gsnhost.co.cc
goldstarnews.ir
منتظرتم[گل]

ممنون
خیلی لطف داری.

شهاب پنج‌شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 08:01 ب.ظ http://www.kiana83.blogfa.com

دوست عزیز لینک شما اضافه شد.

مهدی جمعه 13 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:57 ب.ظ

سلام من مدیر دانلودکده سونگ ایل گوک هستم.
لینکت کردم.
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد